onsdag 25. april 2012

Kake til 40 åringen i huset.

Så fylte far i huset 40 år og da må det bakes :)

Han er glad i marsipankake, så da var det ikke vanskelig å bake.
Fyllet ble bringebærfromasj som smakte friskt og godt som en god kontrast til det søte.
Oppskriften på sukkerbrødet er Nettbakeren sin... som du finner HER i en flott trinn for trinn.
Min stod litt for lenge i ovnen og ble litt kompakt men smaken var det ikke noe å si på.



Siden vi skulle ha familien på besøk så måtte vi ha mer en marsipankake.. så da lagde jeg vestlandslefser ( juksa med å kjøpe lefsene og smøre de selv) og så hadde vi vanlige muffins og sjokolademuffins med sjokoladesmørkrem.

Noen av disse ble pyntet med roser som jeg har laget ved hjelp av en mould som jeg kjøpte på cacas sitt hjørne på Jernia.


Må også vise at ikke alt går som det skal på kjøkkenet.
Sambisen måtte ha med kake på jobb og denne gangen skulle det bli sjokoladekake.
Følger oppskriften slik jeg pleier og under steking ser jeg først at kaka blir kjemperflott... Når det er 5 min. igjen av steke tiden så klapper den sammen som en ballong uten luft og da ble kaka seende slik ut :

Hadde mest lyst til å sette meg ned å grine, for dette er virkelig ikke noe å redde.
I ren frustrasjon ble det en tur på Kiwi og kjøpte Møllerens langpanne som jeg stekte i full fart og pyntet med smørkremroser.
Kaken smakte godt den og sambisen er fornøyd.
 Kaken som klappet sammen skal nå brukes til cakepops :)

Ha en strålende uke.

4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...